Kas ir kustīgais alfabēts?
Kustīgais alfabēts ir izglītojošs līdzeklis, ko izmanto agrīnā bērnības izglītībā, īpaši Montesori metodē. Tas ir atsevišķu burtu vai burtu kartiņas, ko bērni var pārvietot un sakārtot, veidojot vārdus un teikumus.
Bērni
var fiziski manipulēt ar burtiem, veidojot vārdus un teikumus, kas palīdz
viņiem saprast saikni starp izrunātajām skaņām un rakstītajiem simboliem.
Izmantojot kustīgo alfabētu, bērni var eksperimentēt ar burtu skaņām, vingrināties pareizrakstībā un konstruēt vārdus un teikumus. Tas veicina patstāvīgu mācīšanos un radošumu, vienlaikus attīstot valodas prasmes, fonikas izpratni un lasīšanas gatavību. Gluži kā ar zīmējumu, kustīgais alfabēts var bērnam palīdzēt uzrakstīt savas domas un vajadzības.
Kustīgais alfabēts bieži tiek izmantots kopā ar citiem Montessori materiāliem un aktivitātēm, kas atbalsta agrīnu lasītprasmes attīstību. Kā vienu no materiālie, ko izmantot pirms kustīgā alfabēta, iesakām Smilšpapīra burtus http://www.tavaspelukaste.lv/veikals/item/smilsu-burti---drizuma/
Burtus un līnijs meklē šei tVeikals
Saskaitīšana un atņemšana ar 1 nezināmo.
Treniņš brīvajiem brīžiem
Izpratnes veidošanai var izmantot matemātiskās plāksnītes vai ar to palīdzību pārbaudīt rezultātu.
Darba lapa šeit - Saskaitīšana un atņemšana ar 1 nezināmo
Skaitļu mājiņas
Darba lapu, uzdevuma izpildei meklē šeit - Skaitļu mājiņas
Iepazīstam naudu ar matemātiskajām plāksnītēm.
Matemātiskās plāksnītes palīdz uztvert naudas vērtību. Pirmajā darba lapā ir nepieciešams liels daudzums ar 1, 2, 5 un 10 centu monētām , lai bērns uztver, ka 5 centi var būt ne tikai 5 centu monēta, bet arī 2, 2 un 1 , vai 1,1,1 un 2.Ļoti svarīgi, lai bērns darbojas praktiski, uzliekot naudiņu uz katras vērtības redz kopsakarības un veido secinājumus.
2. uzdevumā ir svarīgi izmantot augstāk esošo špikeri un citas vērtības plāksnītes, lai bērns praktiski izprot kā iespējams izveido, piemēram, 8 centus. Ņemam plāksnīti, kas apzīmē skaitu 8 un liekam virsū plāksnītes ar vērtību 1, 2 vai 5. Ja laukums plāksnītei 8 ir nosegts, tad vērtība ir tādi pati un atliek tikai atrast monētas, kas apzīmē katru plāksnīti. Šajā uzdevumā, bērnam spēlējoties, ir iespēja izveidot dažādus variantus, taču apakšējā plāksnīte ir kļūdu kontrolei. Piemēru varat aplūkot darba lapas kreisajā, apakšējā stūrī.
Pēdējā uzdevumā visas apgūtās zināšanas var likt lietā. Šeit es iesaku, izlikt skaitļu plāksnītes tik daudz, cik atrodas maciņā naudiņa. Izvēloties kādu no produktiem, šo produktu cenu ar plāksnītēm liek uz izliktajām plāksnītēm, kas apzīmē maciņa daudzumu. Kad visas vērtības ir nosegtas, naudiņa ir iztērēta, ja visas nav nosegtas, naudiņa paliek pāri. Šeit būs nepieciešamas šķēres un līme, lai izgrieztu produktus un ielīmētu groziņā.
Lai izdodas!
Darba lapa šeit - Iepazīstam naudu ar matemātiskajām plāksnītēm
Uzdevumi matemātiskajām plāksnītēm #numicon
Darbs ar nosacīto mēru - slieku mērīšana.
Smilšu jeb smilšpapīra cipari un matemātika.
Paliktnis ciparu un burtu rakstībai
Šajā laikā varat kopīgi iekārtot kādu špikeri (atgādnes) pie sienas, kas attēlo skaitu un ciparu, lai bērnam vienmēr ir vieta, kur apskatīties darbojoties ar kādu aktivitāti
Tālāk varat darboties dažādās aktivitātēs, kur špikeris kalpos kā paškontroles mehānisms, tādejādi bērns varēs darboties arī patstāvīgi.
Dažās idejas iedvesmai
Aktivitātēm ar metamo kauliņu varat izmatot Ciparu jūklis
Lai izdodas!
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.