Iepazīstam naudu ar matemātiskajām plāksnītēm.
Matemātiskās plāksnītes palīdz uztvert naudas vērtību. Pirmajā darba lapā ir nepieciešams liels daudzums ar 1, 2, 5 un 10 centu monētām , lai bērns uztver, ka 5 centi var būt ne tikai 5 centu monēta, bet arī 2, 2 un 1 , vai 1,1,1 un 2.Ļoti svarīgi, lai bērns darbojas praktiski, uzliekot naudiņu uz katras vērtības redz kopsakarības un veido secinājumus.
2. uzdevumā ir svarīgi izmantot augstāk esošo špikeri un citas vērtības plāksnītes, lai bērns praktiski izprot kā iespējams izveido, piemēram, 8 centus. Ņemam plāksnīti, kas apzīmē skaitu 8 un liekam virsū plāksnītes ar vērtību 1, 2 vai 5. Ja laukums plāksnītei 8 ir nosegts, tad vērtība ir tādi pati un atliek tikai atrast monētas, kas apzīmē katru plāksnīti. Šajā uzdevumā, bērnam spēlējoties, ir iespēja izveidot dažādus variantus, taču apakšējā plāksnīte ir kļūdu kontrolei. Piemēru varat aplūkot darba lapas kreisajā, apakšējā stūrī.
Pēdējā uzdevumā visas apgūtās zināšanas var likt lietā. Šeit es iesaku, izlikt skaitļu plāksnītes tik daudz, cik atrodas maciņā naudiņa. Izvēloties kādu no produktiem, šo produktu cenu ar plāksnītēm liek uz izliktajām plāksnītēm, kas apzīmē maciņa daudzumu. Kad visas vērtības ir nosegtas, naudiņa ir iztērēta, ja visas nav nosegtas, naudiņa paliek pāri. Šeit būs nepieciešamas šķēres un līme, lai izgrieztu produktus un ielīmētu groziņā.
Lai izdodas!
Darba lapa šeit - Iepazīstam naudu ar matemātiskajām plāksnītēm
Nav komentāru
Komentēt
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.